דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עזוז ישוב בדרום הארץ 

מאת    [ 13/04/2011 ]

מילים במאמר: 597   [ נצפה 3994 פעמים ]

הישוב עזוז הוא התיישבות ששייכת לתחום השיפוט שבמועצה האיזורית רמת הנגב, הישוב עזוז נמצא דרומית לצומת טללים (נמצא במרחק של כשעה מהעיר באר שבע).

בישוב עזוז מתגוררות למעלה מ-30 בתי אב המתפרנסים מעסקים תיירותיים שונים. ובנוסף, יש אנשים המועסקים בעסקים המצויים בסביבה. אופיו ההתיישבותי של המקום הוא עצמאי ובשונה מישובים אחרים כדוגמת: קיבוצים ומושבים, אין כל תלות פיננסית בקרב חברי הישוב, אך, למרות אופיו העצמאי של ההתיישבות בעזוז, הרי שאנשי ההתיישבות בעזוז יוזמים בישוב אירועים וחגיגות משותפות בימי חג ובאירועים שונים.

רקע היסטורי על עזוז

הישוב עזוז הוקם ב- 1985. ושמו קרוי כשמו של נחל עזוז שנמצא בסמוך. בתחילה הוקמה ההתישבות כמאחז בשנת 1956 ובשנות החמישים והשישים שמו של הישוב היה בארותיים, אולם המאחז פורק לאחר מלחמת ששת הימים. עם פינוי סיני באו מתיישבים מסיני והתיישבו בעזוז הסיבה לשינוי השם היתה משום שישוב אחר בשם בארותיים שליד נתניה נרשם עוד לפני שעזוז הפכה לישוב מוכר. מקורו של השם בארותיים הואב-2 בארות עתיקות יומין, באר אהרון ובאר משה המצויות בקרבת הישוב.

הקסם של הישוב הדרומי עזוז

המתיישבים שחיים בישוב עזוז הגיעו למקום בגלל אופיו המדברי. בעזוז תוכלו למצוא אנשים שבליבם אהבה מרובה לנוף ולמראה המדברי, והאנשים הללו דואגים לשמור על האופי של הישוב כהתיישבות מדברית. בניגוד למרבית הישובים שהוקמו במדינתנו, בישוב עזוז משתדלים להתמזג בנוף ולא ליצור נוף אחר. בישוב ישנם חוקים האוסרים על צביעה בצבעים בולטים, גגות רעפים ובניית קומות. לא תמצאו מדרכות אספלט שחור ומכוער ואפילו משתדלים להימנע מטיפוח גינות ומדשאות בולטות במיוחד. מטרתם של מתיישבי עזוז היא לפתח את תיירות המדבר.

קליטה בישוב עזוז

האנשים שבחרו לחיות בעזוז הם אנשים שאוהבים את המראה המדברי ולא מבקשים לשנות אותו. מי שמבקש לעבור לגור בישוב עזוז יצטרך להתמודד עם קשיים רבים. אך קודם כל, הוא ידרש לעבור קליטה בועדת קליטה. להקלט בעזוז זה לא דבר פשוט! תהליך המיון כולל: ראיון ראשוני, מבחני מיון במכוני אבחון, אירוח לשם היכרות מעמיקה ומעבר שנת מועמדות.

הרוכש מגרש בעזוז, זכאי לרכוש מגרש בגודל של דונם שש מאות ואף אפשר לעבד ארבעה דונם של אדמה חקלאית. המתיישבים בעזוז זוכים להטבות במס, כמו ההטבות אשר ניתנות לישובים שונים בנגב, מדובר ב- 16% פטור ממס הכנסה.

 צימרים, בקתות אירוח, גבינות ועוד בעזוז

חאן בארותיים – צימרים המתאימות לזוגות משפחות וקבוצות.. חוץ מזה, אם חשקה נפשכם בנופש פעיל אז בעזוז תמצאו אפשרויות שונות לטיולים כגון: טיולי אופניים במדבר, טיולים רגליים ועוד. – טלפון: 08-6555788.

חוות הצאן בארותיים – מחלבה מקומית ובה מכינים גבינות עיזים כדוגמת: גבינה בולגרית, גבינה צפתית, יוגורט, לבנה וגבינות מתובלות. ליצירת קשר: 08-6555889.

צימרבוס – צימר ייחודי הבנוי מאוטובוס שעבר הסבה ומראהו עוצב מחדש כך שיתאים למראה המדברי. מצופה בבוץ ועל גגו כפות דקלים וכמ כן, הוא שופץ באופן שהפך את האוטובוס לצימר אטרקטיבי ומיוחד. טלפון: 08-6573561

נקודת חן במדבר – צימרים, ומאכלים ביתיים. טלפון: 050-5646277.

סוף הדרך – חדרי אירוח בהתיישבות עזוז, סדנאות וטיולים, סדנת נפחות ועוד. טלפון: 052-8481469.

ספא צימר עזוז – צימרים, ספא וטיפולים אלטרנטיביים כמו למשל: עיסוי אינדיאני, עיסוי שמנים, רפלקסולוגיה, שיאצו,, סדנאות שונות ועוד. טלפון: 052-5750001.

בקתות נופש משפחת טוביאנה – צימרים שיפנקו אתכם באווירה מדברית. טלפון: 054-7927766

שדה כוכבים - צימר זוגי בישוב עזוז, מרווח עם מטבח סמוך, חצר רחבת ידיים , פינת מנגל, פינת ישיבה וערסלים. טלפון: 052-4260882

בברכה, אמנון כץ.

שלום רב, שמי אמנון כץ מחברת אינפודיירקט און ליין. אני עוסק בשיווק אינטרנטי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב